maandag 4 augustus 2014

We hebben een hond!

Inderdaad, we hebben een hond! Iets wat we allemaal al een hele tijd willen in ons gezin, de ultieme burgerlijkheid, een viervoeter. Het nog zwartharige monster Scooby is aan ons leven toegevoegd.

Eerder werkten Marco en ik allebei teveel buiten de deur om een diertje een fijn leven te kunnen geven. Maar nu ik thuis werk, is er niet echt meer een bezwaar. En de kinderen herinneren ons natuurlijk fijn aan het feit, dat we dat ooit beloofd hadden.

Ik ben zelf opgegroeid met honden en hondjes in huis. Meestal hadden we er vroeger twee tegelijk. Toch heb ik er zelf nooit één gehad, nadat ik op mezelf ben gaan wonen. Eerst was mijn leven te druk met feesten en studeren, daarna met feesten en werken en uiteindelijk met kinderen en werken.
In de tussentijd is mijn beeld van de hondenbezitter geromantiseerd. Ik droom soms van tikkende pootjes op mijn houten vloer. Een natte neus tegen mijn been, de ultieme troost als je verdrietig bent. Soms ben ik oprecht jaloers, als ik mensen met hun hond voorbij komen lopen. Zij hebben een reden om 'zomaar' buiten te wandelen. Ik wil dat ook!

Al met al, is het er dus toch van gekomen. We hebben lang gezocht naar een diertje dat geschikt is voor een gezin met grote én kleine kinderen. Eerst in een asiel, maar dat risico vond ik met kleine kindjes toch te groot. Toen kwam dit diertje voorbij, op pupnet.nl. Een Duitse herder, drachtig van een labrador. Uiteindelijk vijf gitzwarte pups, vier mannetjes en één vrouwtje. Eigenlijk wilden we een teefje, maar het teefje was al vergeven. Een mannetje dan maar.

Ik heb contact gezocht met de aanbieder van de pups en voelde direct dat de mevrouw die ik sprak oprecht was. Geen kennel, geen fokker. Ze heeft een bed&breakfast en vond het leuk om haar hond een nest te laten krijgen. Ze heeft ons alle weken op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van de pups en het was duidelijk dat ze van haar dieren houdt.

In deze blog, wil ik kijken, of mijn verwachtingen uitkomen. Ben ik te optimistisch? Heb ik een te romantisch beeld? Brengt het hebben van een hondje geluk? De komende maanden gaan we er achter komen!

Scooby heeft er nog geen idee van, dat we hem meenemen.
Weg van zijn moeder, broertjes en zusje.
Eigenlijk best gemeen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten