zaterdag 16 augustus 2014

Er vallen een keer gewonden!

1 Telefoonoplader
3 slippers
2 tuinkabouters
4 tijdschriften
1 kussen
heel veel speelgoed

Ik kan inmiddels een hele beste lijst maken van zaken die Scooby gesloopt heeft in huis. We proberen natuurlijk te voorkomen dat hij dingen kan pakken, maar soms zien we iets over het hoofd. En zodra mijnheer dat door heeft, heeft hij het al in zijn bek. Het bijterige gedrag vinden wij niet zo heel erg. Daar kan het diertje niks aan doen, het hoort erbij.

Maar het is wel jammer dat hij het maar niet af kan leren om Matheo te bijten. Matheo is natuurlijk prachtig speelmateriaal; een vijfjarig jongetje, dat zelf ook geen seconde stil kan zitten. Maar het is niet de bedoeling dat Scooby hem direct in de kuiten bijt als Matheo maar een stap verzet. We hebben al van alles geprobeerd. Scooby krijgt van ons op zijn kop, maar we hebben het ook Matheo al zelf laten oplossen. Voor zover dat gaat, want Scooby is sneller en gewiekster dan hij.

Ik kan er wel écht boos van worden. Want je ziet aan Scooby dat hij weet dat wat hij doet niet mag. Zodra ik opsta houdt hij er ook onmiddellijk mee op. En tóch doet hij het. Het wakkert een vlammetje aan in mij, waardoor ik soms feller uit de hoek kom dan ik van mezelf gewend ben.

En misschien is het dan wel daar goed voor? Dat ik eens een keer van me afbijt en echt boos wordt. Kan ik die emoties ook een keer kwijt.

Feit blijft echter dat we een manier moeten vinden om het hem af te leren, anders vallen er een keer gewonden ben ik bang...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten